Shell: volgende stap van attitude naar gedrag
Hoe geef je een impuls aan een lopend veiligheidsprogramma? Samen met Beatrijs Ekkers van New…
Make changes with an impact that will last
Choose solutions that have proven themselves
Work with small interventions that have a major impact on behavior and results
Do you want your employees to get started with new plans? That people immediately understand what they have to do and stay motivated? Find out what New Behavior can do for you!
Would you like to know whether New Behavior is of interest to you or your company? Take a look at the challenges for which we have a solution and check the cases to discover how we work together with you.
The good news is that the motivation for operational excellence is largely within the influence of executives.
Choose a positive approach to safety. Even if a job turns out different, make sure you are aware of the hazards and control them.
Do not underestimate the importance of the talk around the coffee machine. There is a positive need behind every complaint.
Productinnovatie is geen optie, maar een noodzaak om relevant en gezond te blijven als bedrijf. Toch is het niet makkelijk om te innoveren. Hoe pak je dat aan?
We help your company in taking your performance to the next level. We help you in making smart choices. We do this through literature research or action research.
We work together with you to realize changes. We are experts in organizational change and you and your colleagues are the experts in your organization. From the first meeting on, we become one team with one goal.
The core of organizational change is a change in behavior. In practice, we see that many managers find it difficult to change behavior. We share knowledge and expertise about behavioral change.
Hoe geef je een impuls aan een lopend veiligheidsprogramma? Samen met Beatrijs Ekkers van New…
Chain Integration at this retailer improved the integrated margin in a sustainable way
A community of team leaders turned out to be a better alternative than changing the organizational structure. With...
More than 1,000 people made malfunction reports. The poor quality had to do with the "bystander"...
Repeating failures were resolved when managers figured out how to guide their employees in...
Getting to know each other in a short phone call is easy to do. We might be able...
Working twice as safely within a year. With more than 70 different companies and...
The change of an organization starts with changing people's behavior. But changing behavior is complicated. We have learned in practice how to make this easier. That is by working with evidence based tools for behavioral change. Just like you can solve a complicated math problem with a calculator.
Als je mensen iets oplegt, is de eerste reactie vaak weerstand. Vrijwel alle mensen willen intrinsiek verbeteren of veranderen maar zitten vaak vast in het systeem.
De kunst is om de “Hearts en Minds” te winnen van de mensen in een veranderproces. Als de mensen zien dat de verandering voordeel heeft voor zichzelf of de omgeving, wordt het realiseren van de resultaten makkelijker. Een bijkomend voordeel is dat de nieuwe manier van werken duurzaam geborgd wordt. Om dit proces soepel te laten verlopen is een nieuwe vorm van leidershap nodig van zowel van de consultant als van de lijn in de organisatie. Horinzontaal Leiderschap of faciliterend Leiderschap – creating an environment in which people can become succesfull.
Als je mensen vraagt wie voor verandering is, zegt vaak bijna iedereen “JA!”. Alleen als blijkt wat er concreet van een medewerker gevraagd wordt, ontstaat vaak weerstand. Als je met een verklarende bril naar veranderingen kijkt, is al het gedrag menselijk en logisch. Mensen zijn immers niet geboren als ‘mopperaar’ maar hebben vaak een terechte zorg of reden iets wel of niet te willen. De kunst is je werkelijk te verplaatsen in de ander en te begrijpen wat iemand ervaart, motiveert en frustreert. En de juiste ‘knoppen’ vinden om aan te draaien om mensen wel mee te krijgen in een verandering.
New Behavior
Of het nu gaat om verhoging van de productiviteit, innovatiekracht, kwaliteit of klantgerichtheid, de oplossingen liggen naar mijn ervaring vrijwel nooit in 1 dimensie. Alleen een proces verbeteren, of nieuwe IT software of het vernieuwen van de organisatie gaat niet langdurig het gewenste effect opleveren.
Het is beter om alles in samenhang te bekijken en te verbeteren. En daarin is gedrag vrijwel altijd een belangrijke factor. Deze benadering werpt daadwerkelijk vruchten af in je organisatie.
New Behavior
Ik spreek veel managers die zouden willen dat hun team directer wordt in het geven van feedback. En dat mensen daar minder defensief op reageren.
“Voorbeeldgedrag is niet het belangrijkste, het is het enige” aldus Albert Schweitzer. Dat geldt ook voor feedback. De beste manier om een open feedback cultuur te creëren is om als manager zelf frequent feedback te vragen. En er dan wat mee te doen natuurlijk.
New Behavior
In my experience, people really want to change. Still, in many organizations you notice procrastination. However, that does not mean there is no motivation.
Managers and employees who have worked for a company for a longer period of time, often ask the critical question whether a change delivers results at the bottom. And if it does, they wonder if it will last. This is a sign of commitment. When you are able to put that energy in motion, there is a lot you can do.
New Behavior
Want to know more about working together with New Behavior? Please contact us, we are happy to visit you.