De kern is het doorgronden van de prestaties van uw bedrijf. Is de strategie van uw bedrijf voor leiders zo concreet dat ze kunnen sturen? Van de directie tot de werkvloer.

Bij welke vragen kunnen wij u helpen?
New Behavior kan u of uw organisatie helpen als u bijvoorbeeld de volgende vragen heeft:
- Onze processen vragen om een oordeel van een professional. Hoe groot is de ongewenste variatie en wat is de impact daarvan op onze marge? (Noise Audit)
- Hoe realiseren we een kostenbesparing van 10 % in het komende jaar?
- In onze organisatie is continu verbeteren vooral een activiteit van managers. Hoe krijgen we iedereen in de wedstrijd?
- Hoe zorgen we met 1.000 operators voor een betere kwaliteit van storingsmeldingen, zodat het onderhoudsproces beter wordt?
Een afdeling of één strategisch vermogen van uw organisatie?
Operational Excellence is veel branches een ’ticket to compete’. Met het ’ticket to succeed’ kan uw organisatie zich onderscheiden. Als kosten voor uw organisatie van levensbelang zijn, dan is Operational Excellence voor uw organisatie van strategisch belang. Omdat u op kosten, kwaliteit en doorlooptijd concurreert, is continu verbeteren geen afdeling of een hobby.
Excellence is het vermogen van een organisatie om activiteiten zeer doelgericht en doelmatig uit te voeren en zo snel als mogelijk te verbeteren.
Andre de rooij
Onze visie
Leiders maken het verschil
Een formule 1-team is elke keer op zoek naar een hele kleine winst om de pitstop nog sneller te realiseren. Ze oefenen altijd, omdat perfectie de norm is. Dit streven om elke activiteit doelgericht en doelmatig uit te voeren kan ook het DNA van uw organisatie worden.
Het goede nieuws is dat de motivatie voor Operational Excellence voor een groot deel binnen de invloed van leidinggevenden valt. Managers hebben invloed op de vooruitgang. Ze kunnen voortgang mogelijk maken of ondermijnen. Ze kunnen zinvolle doelen en middelen geven en hun medewerkers bemoedigen. Of ze kunnen falen om hun team te beschermen tegen wisselende prioriteiten of stroperigheid.
In elk bedrijf zijn enthousiaste mensen bezig met continu verbeteren. Veel leiders besteden een groot deel van hun tijd aan veranderingen. Aan goede ideeën is veelal geen gebrek. Ook niet op de werkvloer. Wat vaak ontbreekt, is het vermogen om ideeën om te zetten in actie.
Wat zien wij als succesfactoren?
Geef richting en structuur
Een gebrek aan actie heeft in onze ervaring twee redenen. De eerste reden is een onduidelijke relatie tussen verbeterinitiatieven en de doelen van de organisatie. De tweede reden is te weinig structuur om de voortgang van verbeterprojecten te sturen.
In veel organisaties ontbreekt het overzicht en is er weinig gezamenlijke besluitvorming. Ook dan kun je werken aan continu verbeteren. Maar je mist een fundament om aan Operational Excellence te werken.
Maak vooruitgang zichtbaar
Een verandering wordt een succes als voldoende mensen deze verandering ervaren als een verbetering. Het kost heel wat moeite om iets te veranderen. Daarom heeft een team dat de kar trekt feedback nodig. En hulp van de rest van de organisatie. Dat gebeurd niet spontaan. Maak vooruitgang zichtbaar:
- begin een initiatief met een korte omschrijving
- maak een inschatting van de business case
- maak een actieplan met milestones
- volg de milestones op en versnel waar nodig
- haal de besparingen uit het budget
Focus op basisactiviteiten en grote doelen
Maak een diagnose van de aorta en van de haarvaten.
Alleen als iedereen meedoet, wordt het niet accepteren van defects en workarounds een groepsnorm. Alleen dan krijgt uw organisatie een scherp zicht op alle mogelijkheden om te verbeteren.
Tegelijkertijd moeten schaarse tijd en middelen worden ingezet voor de doelen die het meest belangrijk zijn. Door de juiste balans en combinatie van decentraal en centraal initiatief ontstaat een scherp beeld om de prestaties van een bedrijf te doorgronden. Door dat inzicht weten leiders met welke hendels zij impact kunnen hebben op de bottom line.
Bespreek in een vast ritme wat er nodig is om te versnellen
Met een motiverend scoreboard kan uw team sturen op resultaten en zien waar versnelling nodig is. Binnen driekwartier worden alle verbeterinitatieven besproken. Alleen de uitzondering komen aan bod.
Verder praten?
Liggen er voor uw bedrijf kansen om meer te doen met Operational Excellence?
Neemt u dan contact met ons op. We horen graag welke zaken er bij u al goed lopen, welke uitdaging u heeft en welke vragen u hierbij heeft.
Zet de volgende stap naar verandering.
Meer weten over samenwerken met New Behavior ? Neem contact met ons op, we komen graag langs!